Hamburger Search Action Menu Invite Arrow Delete Arrow right Arrow Circle Calendar Arrow Left Plus Check Radio Empty Check Box Radio Button Autocomplete Panier Photo

Son inédit

Discussion sus la Joanada

Serayssol, Fernande ; Loddo, Daniel ; Ricard, Céline |

G 765 A

AGRICULTURE

Lo matin de la sant Joan lo monde per onorar sant Joan metián de pes de blat apuejat a la pòrta o de crotz. Se fasián atanben ambe d'èrba de sant Joan, d'autres en fuèlha de noièr. En principi cadun fasiá sa joanada. Lo ser de Nadal se metiá una brava tusa al fuòc e quand tronaba se metiá defòra un talhon. Quand gretlava (granissava) òm getiá de fèrre defòra. Caliá gardar un pescajon del jorn de la Candilhièira e lo getar sus la limanda per aver d'argent tota l'annada. Abans d'entemenar un talhon de pan se caliá far una crotz dessús e lo caliá pas pausar revirat.

Le matin de la saint Jean les gens pour honorer saint Jean mettaient des épis de blés contre la porte ou y pendaient des croix faites en épis de blé ou d'herbe de la saint Jean. Chacun faisait son feu de la saint Jean chez lui. Quand il grêlait, on jetait du fer dehors. Le soir de Noël on mettait une grosse bûche au feu et on en gardait un morceau pour le mettre dehors quand il faisait orage. Il fallait garder une crêpe de la Chandeleur et la jeter sur l'armoire pour avoir de l'argent toute l'année. Avant d'entamer un morceau de pain il fallait faire une croix dessus et il ne fallait pas le poser à l'envers.

Plus... Retour