Hamburger Search Action Menu Invite Arrow Delete Arrow right Arrow Circle Calendar Arrow Left Plus Check Radio Empty Check Box Radio Button Autocomplete Panier Photo

Son inédit

Discussion sur la toponymie et situation des marchés et foires de Cordes

Lagrèze, Monsieur ; Loddo, Daniel ; Ricard, Céline |

G 745 A

CORDES ; MARCHE (COMMERCE) ; FOIRE AU BETAIL ; TOPONYMIE ; IMMIGRATION

Los quartièrs de Còrdas avian un nom occitan : La Botelharié (de'n bas cap al relòtge), Lo Barri (del relòtge cap al collector), Lo Boisset, Lo Planòl (del Fieiral dels pòrcs (vengut Òrt real) cap al Portal dels Òrmes), lo quartièr Nòstra Dama (del costat nòrd), lo formilhèr (costat nòrd/nòrd-èst. Per el, aviai ni mercat ni mercadial perqué el l'a pas jamai conegut mas se soven a pro pena de qualques fièras que se devian téner cada mes. Davans l'escòla, sul sòl grand (ont se batia lo blat l'estiu), se tenia lo fieiral dels buòus, de las vacas e dels vedels. Endacòm se tenia lo fieiral dels pòrcs. Las Liças èra lo fieiral del moton. Se soven pas d'un mercat de la polalha. Evòca de noms ancians d'endreches o de carrièra. Lo campador al pè de l'escalièr del Pater (que menava del relòtge cap a la carrièra e auria un mot del Pater sus cada marcha). I avia la carrièra Cauda qu'a totjorn gardat aquel nom. I avia tanben la carrièra de la Glèisa, la carrièra dal Riton, la Plaça, la Grand Carrièra. Los remparts s'apelavan la Pòrta de la Jana. Lo monde de defòra arribèt pendent la Guèrra.

Les quatiers de Cordes avaient un nom occitan : La Bouteillarié (d'en bas jusqu'à l'horloge), Le Barri (de l'horloge, jusqu'au collecteur), Le Bouisset, Le Planol (du marché au porcs (devenu le Jardin Royal) jusqu'au Portail des Ormeaux), le quartier Notre Dame (du côté Nord), le Fournillier (du côté nord/nord-ouest). Pour lui, il n'y avait pas de marché parce que lui n'en a jamais connu mais il se souvient a grand peine de quelques foires qui devaient se tenir chaque moi. Devant l'école, sur le Grand Sol (où on battait le blé l'été), se tenait la foire des boeufs, des vaches et des veaux. Ailleurs se tenait la foire des porcs. Les Lices accueillaient le marché des moutons. Il ne se souvient pas d'un marché pour la volaille. Il évoque des noms anciens de lieux ou de rues. Le Campadour, au pied de l'escalier du Pater (qui menait de l'horloge vers la rue et qui aurait un mot du Pater sur chaque marche). Il y avait la Carrièro Caudo (La Rue Chaude) qui a toujours gardé ce nom. Il y avait la Rue de l'Eglise, la Rue du Curé, la Place, la Grande Rue. Les remparts s'appelaient la Porte de Jeanne. Des gens extérieur à Cordes arrivent pendant la Guèrre (de 39).

Plus... Retour